Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

July 11, 2008

crumb blocks

Toen ik mijn prullebak wilde legen viel mijn oog op wat kleine batikstukjes.
De resten stof snijd klein en bewaar ze in dozen totdat ik ze nodig heb. Maar hele kleine stukjes heb ik tot nu toe altijd weggegooid. Maar nu moest ik ineens denken aan Bonnie Hunter die zei dat kleine stukjes net zoveel kosten als de stof aan de meter! Toen dacht ik ook aan wat zij met dit soort stukjes doet, ze maakt er crumb blokken van. Kruimel-blokken dus. En zij gebruikt nog veel kleinere stukjes en maakt 3" blokken.
Toen heb ik ze maar uit de prullebak gevist en er een blok (6") van gemaakt:


Er gaat wel veel tijd in zitten, dus of er meer blokken volgen .... geen idee.


A few days ago I wanted to toss some small batik scraps and then I remembered something Bonnie Hunter said: scraps cost just as much as yardage.
So, I grabbed the scraps and turned them into a crumb block. Bonnie makes them 3", but this one is 6".
It is very time consuming (but a lot of fun), maybe I'll try smaller blocks next time.

No comments:

Post a Comment