Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

July 7, 2008

Nieuwe quilt.

Bij een nieuw huis hoort een nieuwe quilt. :-)
Renzo wilde wel een nieuwe quilt dus had ik hem er een beloofd als hij een ander huis kreeg.
Dat zou nog wel even duren , dacht ik zo, want zo snel gaat het niet. Niet altijd tenminste.

Maar nu wel. Op 1 juli kreeg hij bericht dat hij eerste was voor een woning. Dat was even schrikken (maar wel een "leuke" schrik). Hij stond 10e toen we gingen kijken. Maar de anderen hebben blijkbaar allemaal afgezegd en dus was hij ineens de eerste.
En toen moest ik even opschieten met die quilt. Hij moest wel af zijn als hij ging verhuizen. Het patroon stond nog niet vast maar de stof wel. Hij wilde er een van batiks. Dat komt er van als je vertelt over quilten en de diverse stoffen. Batiks vind hij mooi (en ik ook).

Ik heb die dag alles gesneden: 35 verschillende batiks in felle kleuren, want de quilt moest spetteren (woorden van mijn zoon)!
Met batik gaat het om de stof, dus die heeft de hoofdrol, het patroon is ondergeschikt.
De volgende dag ben ik begonnen met naaien: 12" blokken, dat schiet op.

Om het verhaal kort te maken, de laatste steken heb ik op 7 juli gedaan, dezelfde dag dat hij het huurkontrakt ging tekenen en het huis van hem was.
Over snel gesproken ;-)
Hij krijgt hem pas als hij verhuisd is, begin augustus.

I promised my son to make him a quilt when/if he got a new house. Thought it would take some time, but sometimes things go fast. Like this time. On July 1st he got the message that he was # 1 and that the house was his if he wanted. So I had to move fast in order to have the quilt ready when he'd move.
I knew he wanted batiks, so that very day I cut all the batiks, 35 different ones in bright colors, and started sewing.
On July 7th the quilt was finished, label, binding and all. Fastest quilt ever ;-)

No comments:

Post a Comment