Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

August 5, 2009

Christmas Lights stap 2 klaar

Ik had gehoopt dat stap 2 ook weer op Quiltvillechat zou staan, maar Quiltmaker stak daar een stokje voor. Het mocht niet in verband met copyright issues. Pas 3 maanden na verschijning van het patroon in het tijdschrift heeft Bonnie de copyrights weer en mag ze de beschrijving op de site zetten.

Nu had ik een abonnement genomen in de hoop dat het een beetje snel zou krijgen, maar het duurt al gauw 6-10 weken voor ik het eerste tijdschrift krijg en die zijn nog niet om.

Ze waren bij Quiltmaker wel zo aardig om plaatjes van de blokken van stap 2 op hun website te plaatsen. Aan de hand daarvan kan ik in elk geval de blokken in elkaar zetten.
Dit zijn ze: 12 sterblokken en 20 rode blokken.



Step 2 done.
I and many others were hoping that step 2 would also be posted on the Quiltvillechat site. But Quiltmaker would not allow it because of copyright issues.
Step 1 can stay there, but step 2 and step 3 has to be hand written by Bonnie (not a scan) and may not be posted until 90 days after the release date of the magazine.
Bummer.

But on the Quiltmaker site are pics posted of the blocks of step 2. :-)
Easy enough to put the blocks together now. The result: 12 starblocks and 20 red blocks (see above).

1 comment:

  1. I am at the same step as you. Bonnie does the best mysteries.
    I also did all the patches for the OTR...but hubby did not like the layout. All the patches are in a big drawer. Need to figure out another layout.
    XOXOXO
    Subee
    www.subeesews.blogspot.com

    ReplyDelete