Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

October 31, 2009

Christmas block swap

holly jolly (6)

Via het blog van Jane (van de aqua-/red blokkenruil) kwam ik op het blog van Aunt Pitty Pat die een Kerstblokkenruil georganiseert. Ik heb helemaal geen echte Kerstquilt of iets Kersterigs voor aan de muur, dus daarom leek het me leuk om mee te doen. Maar ik twijfelde nog. Dat doe ik altijd voor ik me ergens voor opgeef. :-) Ik wil eerst zeker weten of ik me ook aan de afspraken kan houden voordat ik eraan begin. Maar ik heb de knoop doorgehakt en heb me toch opgegeven. Het wordt wel voor Kerst volgend jaar want de deadline is 31 januari 2010.

Er zijn groepen van 12 personen en je maakt 12 12” nine patches (die allemaal hetzelfde moeten zijn) en 12 blokken in een thema wat je opgeeft, b.v. kerstmannen, kerstbomen, candy canes enz. Deze blokken mogen allemaal verschillend zijn. Je krijgt dus van iedereen één 9-patch blok en één blok in een thema (dus 12 verschillende).
En samen met de 9-patch blokken kun je er een leuke quilt van maken.


Aunt Pitty Pat is hosting a Christmas block swap and after some thinking I signed up. I don’t have a Christmas quilt or wallhanging and this is the opportunity to get one :-)
There are groups of 12 and everyone makes 12 9-patch blocks and 12 blocks in a chosen Christmas theme: trees, Santa’s, candy canes, gingerbread men, etc.
So, you’ll end up with 12 nine patch and 12 other blocks. That’ll make a nice quilt for next Christmas as the deadline is 31 January 2010.

1 comment:

  1. Thank you for making your blog where I can read your wonderful posts. Also thank you for blogging about my swap :)
    M

    ReplyDelete