Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

October 7, 2009

Freeze frame - Quilt for an Hour

Vandaag heb ik de blauwe border er aan gezet en nu is de top klaar. Ik vind hem erg leuk. Nu nog even bedenken hoe ik hem ga quilten. Waarschijnlijk een all-over patroon, maar misschien geeft de quilt zelf wel aan wat hij wil ;-)

Ik blijf het lastig vinden om een grote top te quilten. En ik maak meestal grote tops. :-) Het is lastig om te manoeuvreren al heb ik handschoenen aan en een easy slider. Dat helpt wel, maar het blijft lastig. Maar, oefening baart kunst ;-)

top af

Today I added the last (blue) border. Now the top is finished. I’m very pleased how it turned out. Now comes the real challenge: quilting. Quilting a big top is still a challenge. It’s not easy to move the quilt while FMQ-ing. But practice makes perfect ;-)

4 comments:

  1. It's beautiful. I love your fabric choices. Even though it looks kind of scrappy, it all goes together so nicely. I can't wait to get my QFAH going. Have a great day.

    ReplyDelete
  2. I like all the bright colors and the blue border - we think alike as I used a bright blue on my border too!

    ReplyDelete
  3. Very happy looking freeze frame...great job!

    ReplyDelete
  4. I love the way this quilt looks, will have to go and practice sewing in straight lines. Thanks for sharing.

    ReplyDelete