Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

October 20, 2009

Top af

De borders zitten er aan. Ik heb toch de borderstof genomen die ik in gedachten had. Past er mooi bij. Ik heb die stof ooit op eBay gekocht en toen ik hem ontving zag ik dat het “antieke” (= oude) stof was. Tegenwoordig staat op de zelfkant de naam van de fabrikant met kleurenstippen. Op deze stof niet en de zelfkant was wat rafelig. Maar ik vond het leuke stof, die ik ooit in een Kerstquilt wilde verwerken. Nu dus in Christmas Lights.
Ik heb geen echte kerststoffen gebruikt. Maar de border is wel een Kerststof en de achterkant is een en al Kerst. ;-) Ik heb de rest van de borderstof + alle Kerststoffen die ik nog over had tot een achterkant genaaid. En die ziet er nu echt uit als Kerst. :-)

Hier is de top:

top af

Ik weet dat foto’s van quilts die op de grond liggen geen mooi beeld geven. Maar ja, het is op dit moment de enige manier om een foto te maken. Dus moet het maar want ik wil hem wel laten zien.

Dit is de achterkant nadat de boel gespeld was en nu klaar is om gequilt te worden:

back CL


The borders sewn on, now the top is finished. I did use the original border, I like it.
I bought it on eBay many years ago and when I received it I noticed that it must be vintage fabric. Nowadays the name of the manufacturer is on the selvedge and those nice color dots, but this fabric only has a selvedge with frayed edges. But it doesn’t matter because I like the fabric. It has tassels and little bells on ribbons all over and I like it that I can use it.
The border is the only Christmas fabric I used, but I pieced the backing from the remaining vintage fabric + all my leftover Christmas fabrics. ;-)

No comments:

Post a Comment