Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

November 10, 2009

Affo – A finish!!

Christmas Lights is klaar en ik ben er blij mee.
Dit is niet de eerste quilt die ik gequilt heb, maar het is wel de eerste waar ik me heb uitgeleefd met free motion quilting. En dat is op zich bijzonder, want ik heb lange tijd gedacht dat ik dat noooit zou leren. Veel geoefend maar al die tijd gedacht dat dit niet voor mij was. Ik was dan ook heel verbaasd toen ik ineens het gevoel had: yes, dit is het!!! en toen ging het ineens, toen had ik eindelijk het idee dat ik wist wat ik deed zonder het paniekerige gevoel van “waar moet ik nu heen” of “wat moet ik nu doen”.
Het is maar eenvoudig gemeanderd en het is bij lange na niet perfect, maar voor mij is dit al heel bijzonder ;-)

CL-finished



closeup

Christmas Light is finished and I like it a lot.
This is not the fist quilt I have quilted, but it is the first quilt I entirely free motion quilted. Until now I had the feeling that I would never learn to FMQ. But after a lot of practicing I finally got the feeling that I really could do it. You know, when you get the feeling that you really know what you’re doing and everything works together.
I just did a simple meander and it’s not perfect, but from now on I know I can FMQ my quilts :-“)
I certainly have to practice to do different allover patterns.

2 comments:

  1. Ik heb deze helemaal gemist, maar hij is schitterend! Hoe kwam je aan de aanwijzingen voor de blokken?
    Heerlijk hè, als het quilten dan ineens lukt...

    ReplyDelete
  2. this looks great, love the colors/fabrics you chose for you quilt.
    free motion quilting takes practice, this was a great quilt to do that on....you did a great job
    Kathie

    ReplyDelete