Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 30, 2009

Carolina Christmas step #5

Stap 5 is eindelijk klaar. De groene blokken waren al een tijdje klaar, maar de oranje blokken… dat was een ander verhaal. Nogal lastig om ze goed te krijgen. Ik denk dat er bij stap 3 dingen verkeerd zijn gegaan (geen idee wat) en dan gaat er bij het vervolg ook wat mis. De sterpunten sluiten niet allemaal mooi aan. Een paar  vind ik niet erg, maar dit zijn er meer dan een paar.
Ik hou mezelf voor dat het net is als met behangen: als het behang er net op zit ziet het er nogal hobbelig en bobbelig uit en dan denk je jee,als dat maar goed komt.En als het dan helemaal droog is ziet het er gewoon mooi en strak uit. Dus hoop ik maar dat het uiteindelijk ook meevalt met deze blokken.

P1010010 

Step 5 is done. The green blocks have been ready for some time, but the orange blocks … that is an entirely different story. Difficult to get the star points match. I think that something went wrong with step 3 (no idea what exactly) and then it is not easy to get things right further down the line. I don’t mind a few crooked blocks, but there are more than a few. But I also know that when everything is sewn together, things may not be too bad.:-) Let’s hope for the best.

2 comments:

  1. oooh ook weer zo'n mooie scrapquilt! Ik ga zo verder kijken op je weblog, wat leuk!!

    ReplyDelete
  2. I have the same problem, but I think other people won't notice it as much as we do when we are working on these blocks.

    ReplyDelete