Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

January 11, 2010

Borders

De auqua-red top is klaar en nu is het tijd om aan de borders te werken. Ik vond een mooie aqua stof dat heel goed als border zou kunnen dienen, maar jammergenoeg heb ik maar 1 yard en ik heb er 1½ nodig. Dus dat wordt niets. Maar ik vond 2 gepiecete borders van verschillende rode stoffen die er goed bij zouden passen. Ik heb er nog 2 bij gemaakt en bedacht me dat die aqua stof ook mooi zou zijn voor een smalle 1e border. Maar ik vond ook nog een lichte stof met iets roods er, ook geschikt.
En nu moet ik kiezen. :-) Ik denk dat ik de aqua stof ga gebruiken, maar ik ga er eerst maar een nachtje over slapen.

  border aqua-red (5)border aqua-red (4)

Now that the aqua-red top is ready it is time to choose the borders. I found a very nice aqua fabric that would be perfect for the border, but unfortunately I only have 1 yard and I need 1½ yard. So, that’s not an option. Then I found 2 long pieced border strips of different red fabrics that will work fine. I made them longer and made 2 more and while I was sewing it occurred to me that that aqua fabric could be a narrow inner border. So I tried that and also a lighter fabric. Now I’m not sure which one to choose.

3 comments:

  1. Dat is moeilijk, maar ik denk dat de lichte stof de quilt beter doet uitkomen dan het aqua. Misschien kun je het aqua gebruiken voor de bies?

    ReplyDelete
  2. Don't you love picking border fabrics?!? Your quilt looks beautiful!

    ReplyDelete