Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

January 30, 2010

Carolina Christmas – top af

De top is nu helemaal af, dus inclusief borders. Wonder boven wonder zonder problemen. Het kan lastig zijn om te berekenen hoe breed de smalle border moet worden in verband met de gepiecte borders. Het was wel opgegeven, maar mijn afmetingen kunnen nogal afwijken. Maar deze keer was mijn top net zo groot als de opgegeven maten. Ook al een wonder :-)

Maar ik ben blij hoe deze top is uitgevallen. Er is zelfs een leuk extraatje: de diagonale witte lijnen.
Ik begon deze mysterie met een licht grijze stof voor de achtergrond. Volgens de opgave was 2 yard nodig en ik had er 3 van deze stof. Dus meer dan genoeg.
Maar bij stap 4 werd het duidelijk dat er meer achtergrond stof nodig was en ik had niet meer. En wat doe je dan? Proberen om meer stof te krijgen was geen optie omdat die toch niet meer te krijgen zou zijn, wachten tot verder in het patroon om te zien welke kant het zou opgaan en ik dan beter zou weten hoe dit op te lossen zou kunnen, maar ik wilde niet wachten. Dus koos ik de derde optie: gewoon scrappy gaan met lichte stoffen en dan maar zien hoe dat zou uitkomen, Zonodig kon ik altijd nog stap 1 overmaken met een lichte stof.

Maar toen de blokken klaar waren en ik er een paar aan elkaar had genaaid was ik verrast door wat ik zag. Door de grijze achtergrond kwamen de diagonale lichte lijnen mooi uit.

Kijk maar:

top borders

The top is done, including borders. I’m very pleased how this top turned out. An added bonus are the light diagonal lines.
I started with a light gray background. We needed 2 yards and I had 3 yards, more than enough I thought. But with step 4 it became clear that we needed a lot more background fabric. And I had not enough of the grey fabric. What to do? I could stop and wait until I knew where this quilt was heading, buying more fabric was not an option as the grey fabric had been in my stash for a long time and I was pretty sure there was no more of that fabric around. So I went with option 3: going scrappy with light fabrics. If necessary I could always do step 1 over with light fabric.

And look how it turned out! Isn’t it pretty?! :-)

3 comments:

  1. Wat is deze mooi geworden zeg. Super.

    ReplyDelete
  2. Oh Erica, ik zie hem nu pas helemaal. Hij is echt schitterend!!! Ik ehb er gewoon geen woorden voor. En dat grijs afwisselend met licht is inderdaad een goede zet geweest.
    Enne, wat ga je doen met al je overgebleven paarse rechthoekjes? Weet je dat al?

    ReplyDelete