Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

March 11, 2010

Druk bezig

Mijn Carolina Christmas top is al een tijdje af. Ik ben bezig geweest met het sandwichen, piecen van de achterkant, maken van het label en de binding. En tussendoor nog een voorjaarsquiltje gemaakt. En toen ik geen excuses meer had ben ik begonnen met het quilten van deze grote quilt (ongeveer 2,40 x 2,40). Heel veel quilt om te hanteren en zwaar om te FMQ-en ondanks handschoenen en slider.
Maar we komen er wel. ;-)

P1010309

My Carolina Christmas top has been waiting….
I have been busy piecing a backing, making the binding and label, sandwiching the quilt, making a little spring quilt and when I had no excuses left, I started quilting ;-)

It’s a big quilt (94x94”), the biggest I ever made and I don’t think I will make another one this big. While I like it a lot, the quilting is not so easy. I wear gloves, have a slider but it still is hard to move the quit when FMQ-ing. I have arthritis in my hands and I find it easier to sew straight lines. But not all quilts like to be quilted with straight lines. :-)
But I’m getting there, slowly but surely.

1 comment:

  1. My largest one I have machine quilted is the one I am binding now...Carolina Crossroads. It sure is trickey with quilts this large!

    ReplyDelete