Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

April 25, 2010

Chinese lampionnen

Ik ben lid van een online BOM-groep  Iedereen zoekt een leuk blok uit en elke maand maken wij een blok voor elkaar. In 2008 had ik Chinese lampionnen gevraagd en deze maand heb ik er een quilt van gemaakt:
BOM2008-1
Het was nog een hele toer om er een goed geheel van te maken. Ik had iedereen zelf het blok laten printen en vergeten  te vermelden dat de printer op niet-schalen/non-scaling moet staan. Dus een aantal blokken vielen groter uit dan de bedoeling was. Maar, met wat snijwerk hier en daar, een blok gedeeltelijk losmaken, afsnijden en weer vastnaaien is het toch gelukt om er een leuk geheel van te maken.



Chinese lanterns
I’m a member of an online BOM-group. At the beginning of the year we each choose a nice/fun block and every month we make a block for a member of the group.
In 2008 I chose the Chinese lantern block and this month I finally put them into a  quilt which was quite a challenge to do. I had everyone print the block themselves and forgot to mention that the printer should be set to “non-scaling”, so a few blocks  were bigger + the fact that different people sew in different ways  :-)
So, after cutting a few  blocks to the right size and a making few other adjustments, I did succeed in making a quilt  :-)

1 comment:

  1. What a great quilt Erika! I really like this block!

    ReplyDelete