Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

April 30, 2010

Framed jar quilt

Op dit moment werk ik aan deze quilt. Het is een aangepaste quilt (framed jar quilt) van Kaffe Fassett uit “Quilts in de sun”. Sommige delen vind ik leuk en andere delen weer niet. Bovendien is de quilt me veel te groot om te maken. Maar het middenblok lijkt me heel geschikt om in een kleinere quilt te verwerken.
De quilts van Kaffe Fassett zijn schitterend, maar ik zou ze nooit zo kunnen maken. Ja natuurlijk kun je de stoffen kopen, maar er is nog iets anders. Hij gebruikt heel veel verschillende stoffen en veel van zijn quilt zijn “blended quilts”, d.w.z. de kleuren lopen als het ware in elkaar over. Er is weinig  contrast.  Schitterende quilts vind ik!!
Maar, ik houd nu eenmaal van veel contrast in mijn quilts. 

Dus ga ik het op mijn manier doen. Dit is het tot nu toe. Het middenstuk is klaar, maar de rest hangt met spelden aan de muur. Zo kan ik zien of het goed is en eventueel nog veranderingen aanbrengen. Ik zit nu te denken aan een volgende border: hoe, wat en welke kleur(en)?
framed pot  borders

Framed jar quilt

I’m working on a quilt from “Quilts In the Sun” by Kaffe Fassett: Framed Jar Quilt. The quilt in the book is much larger and there are parts that I don’t like, but I do like
the center block and I decided to use it in a wall hanging.
I love Kaffe’s fabrics  and quilts, but I could never make one like his. Of course I could buy all his fabrics to make one, but there is something else. Many of his quilts are “blended”, the colors  seems to blend,  they are low contrast. Fantastic quilts!!
But I  love high contrast in my quilts. So I’m doing it my way. :-)

So far, the center part is done and all HST’s are pinned to the wall, so I can change things if I need to.
At the moment I’m considering options for the next border.

1 comment:

  1. prachtig blok, ik vind het ook mooier als er contrast bij de KF stoffen zit, geeft iets meer pit.

    ReplyDelete