Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

April 17, 2010

Top af

Nadat ik alle blokken had uitgelegd, een foto had gemaakt en op de pc had bekeken of de kleuren een beetje verdeeld waren besloot ik ze maar gewoon aan elkaar te naaien. Ik weet uit ervaring dat hoe langer je er naar kijkt en misschien blokken verlegt, en nog eens kijkt en weer dingen verandert, op het laatst zie je door de bomen het bos niet meer.
Dus gewoon maar aan elkaar genaaid en toen gezocht naar een geschikte stof voor de border. Soms heeft een quilt geen border nodig, maar deze quilt wel (vind ik).
En ik vond de perfecte stof. Egenlijk een rest, ooit gebruikt voor een gepatchte achterkant van een quilt, maar toch weer losgetornd omdat het toch niet genoeg bleek te zijn, maar wel bewaard gelukkig. Het bleek niet alleen een goede kleur te zijn, maar ook genoeg. Alleen niet meer genoeg voor de afwerkbies, maar daar valt wel een mouw aan te passen.

Kijk:

topaf

Top done
After looking at the picture of the finished blocks, I decided not to change anything. I know from experience that the longer you look at the blocks and colors and maybe changing a few, the more everything seem the same.
So I sewed the blocks and row together and went looking for a border fabric. Sometimes a quilt doesn’t need a border, but this one does.
I found the perfect fabric. I tried to use it for a backing once, but it did not work or it was not enough (don’t remember exactly). But it worked this time and it was enough for just the border, not for the binding. But I’ll deal with that later.

2 comments:

  1. Wow hij is echt prachtig. Je hebt gelijk, die randstof past er prima bij, wat een geluk dat je nog genoeg had!

    ReplyDelete
  2. It's fabulous...love it! Isn't it a fun quilt to sew?!?
    I still have to add borders to mine.

    ReplyDelete