Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

July 16, 2010

Van UFO naar Affo.

Ik was van plan dit jaar eens de lijst van onafgemaakte quilts wat korter te maken, dus wat projekten af maken. Het is makkelijker en soms leuker om iets nieuws te beginnen, maar als je altijd nieuwe dingen begint komt er nooit iets. Vandaar dingen afmaken.
En toen was het ineens juni en ik realiseerde me dat het jaar al weer half om was en ik was nog steeds niet aan de UFO/WIP lijst begonnen.

Toen de zwart/witte quilt af was heb ik maar de koe bij de horens gevat en ben wat dingen gaan afmaken.

Gecko
gecko af
Dit is de eerste, een klein quiltje (12”) gemaakt omdat ik die gecko zo leuk vond. Het patroon kun je hier vinden.

Big blooms
big blooms
Deze grote bloemen heb ik vorig jaar ergens online een grote quilt mee gezien en het leek me wel een leuk patroon om even snel een quiltje voor aan de muur mee te maken. Was ook leuk en snel klaar, maar ja het moest nog gequilt worden.  :-)  en dus bleef het een tijdje liggen.

Frolicking Frogs
  frolicking frogs 
Dit quiltje heb ik (5 jaar geleden) tijdens een kursus “Cutting curves pieces from straight pieces” in Providence, RI, USA gemaakt. Ik daar werkte toen als nanny en had overdag (als de kinderen naar school waren) wel wat tijd om iets voor mijzelf te doen.
De top was klaar en toen ik weer terug was in Nederland heeft hij een tijd gedubbeld en wel in de kast gelegen. Voornamelijk omdat ik toen nog dacht dat ik FMQ noooooit  zou leren  LOL. Ondertussen weet ik wel beter en ik heb hem eindelijk afgemaakt.
Zo, die dingen zijn alvast van mijn lijst, nu de volgende (maar dat wordt wel na de zomer) :-)

No comments:

Post a Comment