Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

September 9, 2010

Chunky churndash blocks

Jaren geleden heb ik meegedaan met een verjaardags blokkenruil. De bedoeling was dat je een leuk blok uitzocht en op je verjaardag kreeg je van de andere leden het blok wat je had uitgezocht in de kleuren die je had aangegeven. Of als je dat niet had gedaan, dan waren de kleuren ook een verrassing  :-)
Ik had een chunky churndash blok uitgezocht in felle kleuren.

Deze heb ik toen gekregen:

chunky churndash blocks2
En daarna kwamen ze terecht in een doos en lagen ze te wachten  tot ik vriendjes voor ze zou maken. Maar ja, ik was druk bezig met allerlei andere quilts en dacht niet meer aan deze blokken!
Tot een paar weken geleden. Ik was toen bezig met mijn woonkamer te behangen en schilderen en had geen tijd voor grote projekten. Maar tussendoor een paar blokken maken zou wel gaan. Toen dacht ik ineens weer aan de chunky churndash blokken. Daar kon ik er best wat meer van maken.

Many years ago I signed up for a birthday block swap. Everyone chose their own block and I had chosen chunky churndash blocks in bright/bold colors.
These are the blocks I received. Exactly the kind of colors I wanted.
The plan was to make more blocks, but somehow they ended up in a box  and had to wait a long time before I would make them a few friends. A few weeks ago I was busy  redecorating my living room and there was no time for big project, but I could always make a few blocks. An then I remembered the chunky churndash blocks and I decided it was time to make a few more.

Dus heb ik er een paar gemaakt:

blocks

en ook nog wat blokken die er tussen komen:

And then I also made a few alternate blocks.

P1010750
En als je dan lekker bezig bent naai je vanzelf nog meer blokken, dan heb je ineens een hele top:|

And after a few days I ended up with this, a whole quilt top:
|
       top wo borders2a
Nu nog de borders!

Onto the borders!

3 comments:

  1. Oh wat een prachtige top is dat geworden. En dat nog wel tussen al het klussen door!

    ReplyDelete
  2. Love your quilt! These churn dash blocks are so neat because each one looks different even though they are all the same pattern.

    ReplyDelete
  3. jeee, mooie blokken! Gouwe ouwes

    ReplyDelete