Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

October 19, 2010

Pennsylvania Dutch BOM

Een paar dagen geleden kreeg ik dit in de post:
finishing kit
De “finishing kit”. Het bevatten niet alleen het patroon van blok 12 (het laatste blok) maar ook alle stof voor de sashings en de borders. Meer dan voldoende stof om er een mooi geheel van te maken.

Ik heb eerst maar blok 12 gemaakt. Het heet “journey’s end” (het einde van de reis) en dat is wel een toepasselijke naam voor het laatste  blok. Het is niet helemaal het einde van de reis, de quilt moet ook nog in elkaar worden gezet en gequilt. Dus de reis gaat nog even door.

block 12
Daarna  ga ik eens kijken in welke volgorde ik de blokken ga leggen. Er is wel een voorbeeld bij, maar ik kan de blokken natuurlijk ook anders leggen.
Ik heb wel gezien dat de borders erg breed zijn in het patroon. Ik weet niet of ik dat wel mooi vind, maar ik kan ze altijd aanpassen naar mijn smaak.  We zien wel.

A few days ago I received the finishing kit of this BOM. Not only did it contain the pattern of the last block, but also all the fabric I need to finish the quilt (sashings, borders, etc).
But I first made the last block: “Journey’s end”, a very appropriate name for the last block in the series. However, the journey had not completely ended, the quilt needs to be assembled and quilted. So, the journey continues.  But it IS the end of receiving and making a monthly block, which I really enjoyed.

Then I have to decide about the layout. I don’t know if I’ll follow the pattern.
I noticed that the borders are rather wide, I don’t know if I’ll like that, but I can always make them a little narrower.

1 comment:

  1. It looks fabulous, Erika! This has been a fun BOM, mostly because of the friends who participated! Good luck in the drawing!

    ReplyDelete