Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 7, 2010

Mug rugs swap

Op Flickr worden bij verschillende groepen  swaps gehouden.
Ik ontdekte een groep voor een mug rug swap. Nooit gehoord van een mug rug, maar ik ontdekte dat het een grote onderzetter is met plaats voor een beker (koffie, thee o.i.d) en een snack.
Wat ik aan foto’s zal sprak mij wel aan en iIk kon best een onderzetter gebruiken voor mijn koffiebeker.

Ik heb mij opgegeven, heb de foto’s nogmaals bekeken en ben aan het denken gegaan.
Toen bekend was welke partner is kreeg en wist wat haar voorkeur qua kleur was kon ik echt beginnen.

Deze heb ik gemaakt voor Karin in Zweden:
mug rug

Uiteraard heb ik er ook iets typisch Nederlands bijgedaan:
Mug Rug for Karinkajsa
Deze foto heb ik van de Flickr site geleend, want ik was zelf vergeten een foto van de stof te maken.

En dit heb ik gekregen van Jo uit Engeland.
Niet alleen een gewone mug rug (wat ik had opgegeven) maar ook een Kerst mug rug.
Is het geen leuke?

mugrug_60kb

In januari begint er een nieuwe swap. Je kunt hier alle mooie, leuke, mug rugs zien.

Mug rug swap
I found out about a mug rug swap on the Flickr site.
Mug rug? what the f…. is a mug rug???  Well, as it appears it is a large coaster sort of thing for a mug and a snack.
I could use one, I definitely need one as I put my coffee cup on the table and get coffee stains. So, I need one!!
I signed up and looked at the pics. Wow,  I saw fantastic mug rugs and very cute mug rugs!! I better come up with an idea to  make one myself.
And I did, I made the one with the tulip for Karin in Sweden. I also sent her typical Dutch fabric and a magnet.
The other ones I got from Jo in the UK together with a pair of snips and a little bag with tea samples. I’m a lucky girl!!
This was a great swap! And they will start a new one in January!
Check out all the great mug rugs here.

1 comment:

  1. Erg leuk die "mug rugs" had er een paar gemaakt en dacht even googelen voor ideeen . Toen ik het in het nederlands typte kwam ik hier uit. Wat zijn er veel verschillende . Leuke inspiratie hoor. Fijne dag nog. Groetjes Marie

    ReplyDelete