Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 9, 2010

Roll roll, cotton boll – deel 3

Stap 3 is inderdaad heel anders dan de vorige, zoals te verwachten was.
60 strip blokken in neutrale kleuren.  De strips variëren in breedte  wat een leuk effect geeft. Gelukkig had ik al heel wat strips in diverse maten klaar. (Ik snijd de resten van stoffen in strips in diverse breedtes en die gaan dan in dozen, zodat ik die meteen kan gebruiken als ik strips nodig heb.)  Maar die waren niet genoeg, dus heb ik eerst heel wat strips moeten snijden .
En omdat de strips op een ondergrond van papier worden genaaid ook heel wat bladzijden van het telefoonboek op  maat maken.

Maar toen kon ik lekker aan de gang gaan:

working on step3
En dat papier moest er later ook weer worden afgescheurd. Maar dat heb ik in etappes gedaan.
Als er een aantal klaar waren heb ik zitten scheuren voor de tv. Dan is het niet zo vervelend werk ook.

Dit zijn er alvast vier:
                           













Dit zijn ze allemaal: 60 stuks (of eigenlijk 63, ik maak altijd een paar extra).
step3-1
Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.


Roll roll, cotton boll – step 3
And now for something completely different: 60 strip pieced blocks in neutrals.
I started with looking in my boxes with strips and I found quite a few, but I also had to cut quite a few! You need variety!
And a phonebook for the paper foundations! Smile That you have to tear of later.  Sad smile
Takes a while to get used this kind of sewing, but when you get the hang of it it goes fast, well relatively fast.

But they are done!! And I like them and I also wonder how they will be placed in the quilt!

1 comment:

  1. ooh dat gaat weer een leuke worden, wat ben je trouwens snel zeg.

    ReplyDelete