Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

November 15, 2011

Nog meer (af)gemaakt:

Roll roll cotton boll is de mysteriequilt van 2010. Natuurlijk moest ik die wel afmaken voordat het nieuwe mystery zou beginnen. De top was al een tijdje af, maar door omstandigheden heeft het quilten en afmaken langer moeten wachten dan voorzien.
Dit is wel  de grootste quilt die ik ooit gemaakt heb. Het was een monster om te quilten.  Ik wil niet zeggen dat hij/zij tegenwerkte, maar meewerken deed hij/zij ook niet. Maar het is gelukt, hij is af!!

Mooi,  hé?

Roll roll, cotton boll is finished!! I had to  because I wanted it finished before the new mystery started.
It´s by far the biggest quilt I ever made. And a monster to quilt! It certainly did not  do much to  make it easier for me. But I persevered and got it done!!
I´m glad I did because it´s a beautiful quilt.

RRCB done

 


Dit is een top die ik van een jellyrol (Botany) gemaakt heb.  Het patroon komt uit het boek

Made from a jelly roll (Botany by Lauren & Jessi Jung for Moda Fabrics)
Scrap-Basket Sensations van Kim Brackett


20110820_21 

Patches & Pinwheels, ook een Bonnie Hunter design.
Alle blokken zijn klaar, de helft is al in rijen aan elkaar genaaid, de rest komt wel.

Patches & Pinwheels also a Bonnie Hunter design. Blocks are done and half of the rows are sewn.

20110930_1


Bonnie Hunter liet op haar blog een antieke quilt zien met gele jacobsladder blokken. Ik wilde altijd al een quilt van deze blokken maken, maar was er nog niet over uit in welke kleur. Het patroon staat er ook bij.

Ik vond deze quilt zo mooi dat ik er ook een in geel met bloemenstoffen als achtergrond heb gemaakt. Kon ik eindelijk eens al die bloemenstoffen, die maar in de kast lagen, gebruiken.

Bonnie Hunter posted about an antique quilt of yellow jacobs ladder blocks. I really liked that quilt and decided that I needed to make one myself.  Floral  blocks with yellow ladders. Finally I could use those florals that have been in my stash for so long.


floralia

close up

closeup1


Af en toe heb ik ook nog blokken gemaakt, maar die komen nog wel.

1 comment:

  1. Hoi Erika,
    heb net je blog ontdekt, wat maak je mooie quilt.
    De quilt picnic van Kim Brackett daar ben ik nu ook mee bezig wat is hij mooi hé.
    En de jacobsladder heb ik een paar jaar geleden ook gemaakt.
    Quilt groetjes Anja.

    ReplyDelete