Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

November 23, 2011

Orca Bay, update deel 1.

Dit zijn ze: 240 stuks  zandlopertjes. Natuurlijk te veel, maar ik maak altijd meer. Er zijn er altijd bij die iets kleiner uitvallen dan de bedoeling is, dus dan heb ik ik in elk geval genoeg.

Er zijn mensen die volmaakte hourglass blocks maken, maar daar hoor ik niet bij. Het kan wel, maar ik denk dat it niet accuraat genoeg ben met snijden. Maar er zijn andere trucs: ik naai een  iets smallere naad en snij ze op de goede maat bij. Meer werk, maar ik heb dan tenminste de goede maat.  Smile
Maar ik blijf het proberen!

Mooi gezicht hé? 12 stapeltjes van 20.
step1 done
Ik ben klaar voor de volgende stap!


Update step 1
240 hourglass blocks (2½”) done! Cutting all those triangles was a lot more work than sewing them. Or so it seems.
No matter what I do and how I do it, I never get those blocks right.  Some  people end up with perfect hourglass blocks, but I have always to  cut them to size. I guess  my cutting is not as accurate as it should be. But I still keep trying!  Smile

But they’re done and I am ready for the next step!  

7 comments:

  1. Congratulations on finishing the first step, I'm still working on mine. I love the scrappiness of your blocks.

    ReplyDelete
  2. Your finished blocks look great! I used a method that allowed me to trim to size as I find tiny triangles difficult to work with :)

    ReplyDelete
  3. Your blocks look great! So much variety with your fabrics. Is that Snoopy that I see?

    ReplyDelete
  4. Your blocks are wonderful. I trimmed mine down to size as well. I think you get a more accurate block that way. Aren't we having fun!!

    ReplyDelete
  5. Ik heb ze ook op maat gesneden nadat ik ze in elkaar had gezet. Als je het precies probeert te doen, dan zijn ze vaak net iets te klein. Ziet er goed uit zo.

    ReplyDelete
  6. Your blocks look great. I have some wonky ones, but hopefully all will come out well.

    ReplyDelete
  7. Zo doe ik het ook altijd, ik maak dit soort blokken gewoon te groot en snij ze dan op maat.

    ReplyDelete