Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

November 7, 2011

Wat heb ik zoal gedaan/ What have I been up to

Beetje lang weg geweest, maar  het quilten en blokken maken is gewoon door gegaan, hoor. Ik moet er niet aan denken om niets te doen,  Winking smile
En wat heb ik dan allemaal gedaan? Allereerst heb ik Old Tobacco Road afgemaakt:
First I finished Old Tobacco Road:

OTR done6OTR done7

Daarna meteen nog maar één gequilt, ik was net zo lekker bezig:

harmony poort2
Mijn aqua-rode quilt met blokken van een internationale blokkenruil. Een van de  leukste swaps waaraan ik heb meegedaan.

And because I enjoyed it so much I finished this one too. My aqua-red quilt with blocks from a swap, one of the best I participated in.

Daarna nog maar één gequilt.  De “hippy, hippy shake”.  Smile Gemaakt na mijn heupoperatie. Ik kon toen nog niet zo lang staan of lang zitten en ik wilde makkelijke blokken maken. Dus, ‘s avonds voor ik naar bed ging eerst maar genoeg snijden om de volgende dag weer  lekker wat blokken te maken.
Ik heb allerlei kleuren groen gebruikt en voor de middenblokjes allerlei kleuren rood, van roze tot oranje en  donker rood. En omdat het anders maar saai zou worden heb ik er ook nog een paar paarse tussengegooid (en met paars afgebiesd).
 hippy hippy shake

close-up quilting2_60kb


De kleuren zijn in het echt feller. Altijd lastig om bepaalde kleuren te fotograferen.
Another finish: my “hippy-hippy shake” quilt. I made the blocks after hip surgery. I could not sit or stand for a long time, so I cut the blocks at night and then I went to bed. Winking smile
An in the morning I sewed those blocks and repeated this until I had enough for a quilt.
I used a wide variety of greens and reds. And for fun I threw in a few purples (and I used purple for the binding).
The colors are brighter, but it is hard to get the right color in a photo.


Ik heb ook nog deze top gemaakt, gewoon omdat ik het leuk vond . Het patroon heet Hopscotch Butterscotch en komt uit het boek  “Adventures with leaders & enders” van Bonnie K.Hunter
hopscotch butterscotch_60kb 
I also made Hopscotch Butterscotch from the book  “Adventures with leaders & enders”  by Bonnie K.Hunter.
Je ziet, ik heb bepaald niet stilgezeten en dit is maar een gedeelte van wat ik heb gedaan.

1 comment:

  1. O wat heb jij hard gewerkt! Ik vind de tops stuk voor stuk erg mooi, maar de hippie hippie shake springt er uit! Nog een close upje van het quiltwerk zou ook leuk zijn ;-)

    ReplyDelete