Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 23, 2011

Orca Bay – stap 5 en kerstquilt af.

Alle 350 triangle units zijn af!! Kijk maar, een zee van orca’s  Smile
350 triangle units1

Mooi  op tijd,  nu kan ik met stap 6 beginnen, Ohio Stars. Niet zoveel, 56  maar (28 zwart en 28 licht). Na 700 kleine driehoekjes ergens aannaaien lijken 56 Ohio Star blokken niet zoveel.
ohio star blocks1
Ik was wat later met stap 5  omdat ik eerst mijn Kerstquilt heb afgemaakt, die “moet”  (van mijzelf) hangen voor de Kerst. Alle blokken waren gequilt en ik moest alleen nog de rand en de afwerkbies en dan was hij klaar. En om dat n u te laten liggen tot het mysterie afgelopen was wilde ik niet. Vandaar.
De blokken zijn afwisselend gequilt: echo quilten en free  motion loop de loops (of wel krullen en kringels).
Het zijn blokken van een swap. Ik heb 1 blok zelf gemaakt, de andere blo kken zijn van Amerikaanse deelnemers aan deze ruil.  Zo'n ruil is leuk,  maar je weet nooit wat je krijgt en hoe het gemaakt is. Maar iedereen heeft zijn best gedaan, het zijn mooie blokken. Ik vind hem in elk geval erg leuk geworden.
De rand is wat smaller geworden dan de bedoeling was,  maar dit was het laatste stuk kerststof dat ik nog had.
Christmas2011-1
Close-ups van het quilten:
closeup block09closeup block06
closeup block03closeup block05
Orca Bay step 5 and Christmas quilt done
Step 5, 350 units are done! A sea of orca’s  Smile Now I can start  step 6, Ohio Blocks.  Only 56 (28 black and 28 light) doesn't seem much after sewing 700 little triangles onto little HST blocks.

It took me longer to finish step 5 as I also wanted to finish my Christmas quilt too. Needs to be finished before Christmas.  All it needed was quilting  the border and sew on the binding and I did not want to leave it until the mystery was over. But it’s finished now and it hangs in my living room.
Blocks are from a swap and I must say that they are beautiful. Everyone did their  best and made a beautiful  block. Anyway, I like the quilt!
Border is narrower than I liked, but it was the last piece of that Christmas fabric.

No comments:

Post a Comment