Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

November 29, 2012

Easy Street, stap 1

Om te beginnen een makkelijke opdracht: 4-patches in grijs en wit/zwart. Ik ben er nog steeds niet uit of ik wit/zwart zou nemen of toch de alternatieve oranje stof. Ik heb een paar genaaid, maar twijfelde nog steeds.  Het is een gemeleerde stof met donkere en lichtere plekken en ik dacht dat de lichte plekken te licht zouden zijn.
Toen maar een paar oranje te genaaid, maar dat was het ook niet.
Heb toen besloten om maar gewoon de grijze stof te nemen en zien hoe dat zou zijn. Ik kan ze altijd nog overmaken met oranje mocht het tegenvallen.
Het gekke is, hoe meer 4-patches ik naaide, hoe leuker in het begon te vinden. En zelfs de licht stukken zijn nu niet te licht.

En nu zijn ze af en kijk eens hoe leuk?!
step1 done2
128 4-patches

En samen in een mandje lijken het ineens veel minder.
step 1 done3
Easy Street, step 1
128 4-patches, an easy step to start this mystery.
I still don’t know if I should use the grey fabric of the orange. I don’t really like the gray, but it’s the only 2 yard piece of grey I have. But I think it might be too light.
I start sewing a few 4-patches and I still don’t know. Then I sew a few with the orange fabric, but I’m still not sure.
Then I decide to use the grey fabric and see how that works. If I don’t like it I can always make more in orange.

But the funny thing is, the more 4-patches I sew the more I like them. And when you see a whole batch together they even look nice!
Now there done, all 128 of them!

No comments:

Post a Comment