Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 15, 2012

Waar ben ik nu mee bezig


Enige tijd geleden begon ik met de quilt: “Holy Toledo” uit Bonnie Hunter’s boek “Scraps and shirttails II”.
Alle middenblokken werden gemaakt en toen begon ik met de HST’s. En terwijl ik daar mee bezig was, bedacht ik mij dat ik ook een quilt uit Bonnie’s nieuwe boek “String fling” wilde maken, nl Wildchild. En voor die quilt moesten er ook de nodige HST’s gemaakt worden van dezelfde afmeting.
En omdat ik toch bezig was, maakte ik ook meteen de HST’s voor Wildchild. Want als je er 560 maakt kun je er net zo goed 1190 maken. Winking smile
En toen ik zo bezig was bedacht ik ook nog dat ik Wildchild het eerst ging maken. Ik wilde zo graag zien hoe het werd met effen turquoise in de blokken. Kijk hier maar eens.

Nu ga ik weer verder met Holy Toledo. Dit zijn de eerste complete blokken:

first blocks_60kb
Tussen de stappen van het mysterie maak ik meer blokken.
Het zijn er nu 44 en ik ben ongeveer op de helft.

45 blocks2_60kb

What I’m working on
Some time ago I started a new quilt: Holy Toledo from Bonnie Hunter’s book
Scraps and shirttails II”.I made all the large HST’s and started on the small ones and while I was working on them I was thinking of the next quilt I wanted to make: Wildchild from Bonnie’s new book “String fling”. Different block but also with HST’s. Same size as I was making now. So I thought: what if I make those too. If you’re making 560 HST’s what’s a few more. !  Winking smileSo I made 1190.
And then I got the idea of making Wildchild first. I was so curious to see how the solid turqoise fabric would work. Look
here how it turned out.

In between of the steps for Easy Street I’m sewing the blocks for Holy Toledo. I have 44 blocks so far. 

No comments:

Post a Comment