Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

February 7, 2013

Easy Street is a top!

Na heel wat denkwerk over de layout ben ik er uit.
De oorspronkelijke layout is on point.  De afmetingen zijn dan  96x96” ( 240x240) inclusief borders. Dat is voor mijn bed te klein. Niet dat mijn bed nu zo groot is, maar er zit geen footboard aan en dan vind ik het mooier als de quilt er mooi overheen hangt.
Een extra rij blokken kan in dit geval niet, de blokken zijn 15” en dan wordt het geheel veel te groot.
layout1
De tweede mogelijkheid is de blokken recht aan elkaar te naaien, Dan moet ik wel een aantal B-blokken extra naaien, want de setting triangles kan ik dan niet gebruiken (eventueel wel voor de achterkant).
Deze layout ziet er zo uit:
possible layout1
Daar heb wel een paar nachtjes over moeten slapen. Aan de ene kant wilde ik de oorspronkelijke layout, aan de andere kant wil ik ook een quilt die goed van grootte is.

Maar ik ben er uit. Ik heb voor de tweede layout gekozen.
Daarna nog een stof gekozen voor de borders. Ook een probleem. Ik wilde graag groen gebruiken, het soort groen dat ook in de quilt zit, maar daar had ik niet meer genoeg van en nieuwe stof kopen was geen optie.
Toen heb ik gekozen voor aqua, een kleur die er ook in zit.

Dit is het resultaat, een affe top:
top done4_60kb

1 comment:

  1. Ik vind jouw lay-out ook heel mooi en nu is het ook nog meer jouw eigen quilt.

    ReplyDelete