Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

February 21, 2013

Holy Toledo is a top

De blokken waren al allemaal klaar, dus je denkt dat het een piece of cake is om die aan elkaar te naaien en daarna de rijen aan elkaar tot een top.  Meestal is dat zo, maar deze keer zat Murphy mij dwars.  Je kent toch wel de wet van Murphy: alles wat mis kan gaan gaat ook mis  (Anything that can go wrong will go wrong).
Nadat de blokken tot rijen aan elkaar had genaaid, ging ik die rijen aan elkaar naaien tot grotere lappen. Toern ik twee van die grote lappen aan elkaar wilde naaien viel mij iets op. Het zag er wat vreemd uit.  Het duurde even voor ik door had wat er mis was: ergens waren er een aantal blokken verkeerd om genaaid. Vraag mij niet hoe het kan, ik controleer altijd zorgvuldig. Natuurlijk zijn het nooit de blokken aan de kant, maar altijd ergens in het midden.
OK, los halen die handel en corrigeren. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna ging er weer iets mis en kon ik weer dingen gaan uithalen en rijen omdraaien.  Uiteindelijk kreeg ik een iets andere layout dan mijn bedoeling was. Nou ja, dat moet dan maar.

Daarna kon ik de binnenborder er aan naaien en de blokken voor de rand. Dat liep gelukkig gesmeerd en zonder verdere problemen.

En nu is de top klaar, kijk maar:
flimsy1
Ik vind hem erg leuk! Nu nog een achterkant maken en dan kan hij gequilt worden.

1 comment:

  1. Wow ! wat een geweldig mooie top.
    Prachtig die kleuren.
    Quilt groetjes Anja.

    ReplyDelete