Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

March 29, 2013

Een achterkant voor Easy Street

Ik heb zitten dubben hoe een achterkant voor deze quilt te maken. Ik heb wel veel stof, maar niet grote hoeveelheden in bepaalde stoffen.  En Easy Street is een hele grote quilt, dus daar gaat veel stof in.
Bovendien heb ik nog 9 blokken  over omdat ik een andere layout heb gekozen en die zou ik voor de achterkant willen gebruiken. Het zijn blokken van 15”.

Ik heb zitten denken en rekenen en een voorbeeld gemaakt in EQ7 en er een paar nachten over geslapen en uiteindelijk was ik eruit.

Ik maak sashings tussen de blokken en een rand van dezelfde stof er omheen. Dan ga ik er randen van 5-6” omheen maken (zoals een logcabin) tot hij groot genoeg is.
Dan kan ik tenminste wat stoffen gebruiken die ik al heel lang heb liggen.

Het geheel ziet er dan zo uit:

backing3_60kb

De laatste rand is te groot, maar die wordt toch na het quilten op maat gesneden.

En dit is de top. Toch een aardige combinatie?

top done4_60kb

3 comments:

  1. Which Car you want..? Here is a best list of Cars and Vehicles, Hot Vehicles, Strange Cars, Super Cars Model, Funny Cars, Car Latest Models, Cars with Girls, Cars like helicopter and Most Speed and Expensive Cars
    WorldLatestVehicles.com

    ReplyDelete