Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

March 6, 2013

Rode huizen

Een aantal jaren geleden deed ik mee met een Blok van de Maand groep. Dat had ik al eerder gedaan en dat leverde leuke blokken op en een leuke quilt.
Het begon goed, maar na een aantal maanden kwam er de klad in. De bedoeling is dat je elke maand een blok maakt voor iemand en je ook een blok terug krijgt. Dat maken en opsturen ging prima, maar blokken krijgen … ho maar.
Op een gegeven  moment was ik het zo zat dat ik ermee ben gestopt. Ik doe aan zoiets mee om er plezier aan te beleven en niet om mij te ergeren.

De blokken die ik had, verdwenen in een la en ik heb er een tijd ook niet meer naar omgekeken.

Maar de blokken waren en zijn nog steeds te leuk om ergens in een la te laten liggen. Een paar weken geleden heb ik ze er maar eens uitgehaald en ben ik gaan kijken wat ik er mee kon gaan doen.
Ik had 8 blokken, maar één had de verkeerde kleur achtergrond dus die telde niet mee. Ik heb er twee blokken bijgemaakt en heb hem toen in elkaar gezet.
Een eenvoudige rand er omheen en dit is hem nu, toch een hele leuk quiltje. Lekker rood!!

schoolhouse top1_60kb

4 comments:

  1. Je hebt er een mooie quilt van gemaakt jammer dat je niet alle blokken terug hebt gekregen.

    ReplyDelete
  2. Leuk hoor. Zit er hier nu ook eentje van mij bij? Ik heb wel ooit eens een rood huisje gemaakt voor een blok van de maand club, alleen weet ik niet meer voor wie (kan ook voor Wilma geweest zijn).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je hebt ooit een Chinese lampion voor mij gemaakt maar geen huisje.
      Er staat mij wel bij dat iemand rode huisjes vroeg, maar ik weet niet meer wie dat was.

      Delete
  3. Leuk quiltje geworden, ik hou wel van huizen quilt's
    Quilt groetjes Anja.

    ReplyDelete