Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 4, 2013

Celtic Solstice 1

 Eindelijk is  Bonnie  Hunter’s mystery “Celtic Solstice” van start gegaan!! Voorpret is altijd leuk, maar wij willen wel beginnen en wachten duurt altijd lang.
Smile
Voor het eerst kun je kiezen uit twee formaten:
klein :  75 x 75”
groot:  111 x 111”

Ik vind een vierkante quilt geen handig formaat, dus ga ik een aangepaste versie maken, d.w.z. ik pas de kleine aan, maak hem langer. Hoe, dat zie ik pas als het mysterie onthuld wordt. Maar ik maak in elk geval meer units dan nodig is.

Voor het eerst gebruik ik de Tri Recs linealen, die ik ooit in Amerika heb gekocht onder het motto “dit komt ooit nog van pas”. En dat is ook zo, als je maar lang genoeg wacht heb je ze nodig.  Smile
Er moet weer veel worden gesneden, maar dat hoort ook zo bij een quilt van Bonnie. Daarna moeten al die gesneden delen ook weer aan elkaar worden genaaid en uiteindelijk heb je dit:

step1 done
92 met oranje achtergrond en 96 met neutrale achtergrond.

No comments:

Post a Comment