Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

December 18, 2013

Celtic Solstice 3

Voordat ik aan stap 3 kon beginnen had ik nog wat te doen aan stap 3. Alle chevron-blokken waren wel klaar, maar ze moesten nog op maat worden gesneden. Er gaat niet zoveel af, maar het is wel nodig, dan zijn alle blokken tenminste mooi op maat en heb ik geen problemen bij het in elkaar naaien straks.

Dit zijn ze:

CS step 2 done1_60kb

 

Stap 3: 200  HST’s maken in geel en oranje en daarna van 100 HST’s pinwheels maken.

Ik heb deze keer geen strips gebruikt, want ik heb heel veel 3” vierkanten in geel en oranje.
Als ik stof over hou wat niet meer de moeite waard is om in zijn geheel te bewaren dan snijd ik ze in bruikbare stukken, b.v. 3” blokjes die handig zijn om er 2,5” HST’s van te maken. En 2” kan ook, maar dan moet ik ze op maat snijden. Geen probleem dus om ze nu te gebruiken. Veel variatie ook.

step3 done

Mooi op tijd klaar voor stap4.

No comments:

Post a Comment