Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

January 23, 2014

Nieuw brei-projekt


Nu mijn shawl af is kan ik met iets nieuw beginnen. Kan anders ook wel, maar ik maak liever eerst een projekt af voor ik met iets nieuws begin.
Ik ga een vest breien. Ik heb eerder een dik vest gebreid maar nu wordt het een dunner vest.
Als je op Ravelry.com gaat zoeken naar een leuk patroon weet je niet wat je ziet, zoveel leuke patronen. Je kunt het zo gek niet bedenken of je ziet het daar.
Ik wilde een simpel patroon in tricotsteek, met een v-hals en het liefst raglan mouwen. Maar dat blijkt nog niet zo makkelijk te vinden, hoe gek het ook klinkt.

Ik vond dit patroon. Precies wat ik wil (alleen geen raglanmouw). De tricotsteek is niet een “gewone” tricotsteek, maar een “slip stitch” : een steek averecht afhalen en een steek gewoon recht breien. Teruggaande toer averecht. Dan krijg je dit:

begin slip stitch cardi

close-up:
begin slip stitch cardi=closeup

No comments:

Post a Comment